OPDRACHTEN

Hier vindt je mogelijke opdrachten of functies die zakelijk interessant voor je kunnen zijn.

Iets voor jou? De gemeente Den Haag zoekt:

Bedrijfscontactfunctionaris (2x) | 24-32 uur

Ben jij de spil tussen ondernemers en de gemeente in Den Haag in:

Transvaal/Schilderswijk of Laak

Wat ga je doen

De gemeente Den Haag vindt de ondernemers in haar stad belangrijk. Juist nu, in tijden van crisis en herstel, vervullen ondernemers in Den Haag een belangrijke economische en maatschappelijke rol. Zij zijn onmisbaar als het gaat om banen, betrokkenheid en levendigheid in de buurten en wijken. De gemeente Den Haag wil een ondernemersvriendelijke stad zijn. Continue contact houden met de ondernemers in de stad is daar een belangrijk onderdeel van.

 

De gemeente Den Haag zoekt twee bedrijfscontactfunctionarissen, één voor Transvaal/Schilderswijk en één voor Laak. Beide gebieden zijn kwetsbare delen van de stad, die worden gekenmerkt door het bruisende kleinbedrijf en hun handelsgeest. De gemeente heeft onvoldoende zicht gehad op deze gebieden. Ondernemerschap vormt hier een belangrijke motor voor economische groei en draagt sterk bij aan de leefbaarheid in de wijken. De lokale economie kan hier nog veel meer betekenis krijgen. Als bedrijfscontactfunctionaris ben je een belangrijke schakel tussen lokale ondernemer en het gemeentehuis, zodat we beter kunnen inspelen op de behoeften van ondernemers.

 

Jouw doel is het ondersteunen en stimuleren van het Haagse midden- en kleinbedrijf met hun eerste stapjes en groei. Je onderhoudt proactief contact met de lokale ondernemers, helpt hen met het oplossen van vraagstukken en leg je knelpunten neer bij de juiste personen binnen de gemeente. Integrale samenwerking binnen de gemeente is van groot belang. Je werkt nauw samen met de collega’s van afdeling Economie, in het bijzonder met de medewerkers van het Ondernemersportaal, het gemeentelijke ondernemersloket. Je bent het mobiele verlengstuk van het Ondernemersportaal en je zet net dat extra stapje. Daarnaast werk je nauw samen met collega’s van het stadsdeelkantoor en de aanwezige winkeliersverenigingen. Je kent de wijken tot op het niveau van de straatstenen, signaleert wensen en problemen, stimuleert samenwerking tussen ondernemers enerzijds en met de gemeente anderzijds. Daarnaast breng je ondernemers in contact met de juiste netwerken en ben je op de hoogte van actuele informatie van de gemeente, of het nu gaat om huisvesting, vergunningen, lokale initiatieven of duurzaamheid. Bovendien ken je de vraag en aanbod op het gebied van vastgoed in deze wijken. Je weet wat er lokaal speelt en levert maatwerk op lokaal niveau.

 

Over de gemeente Den Haag

Je gaat aan de slag voor de Dienst Stedelijke Ontwikkeling, afdeling Economie, van de gemeente Den Haag. De afdeling Economie werkt aan een zo aantrekkelijk mogelijk vestigingsklimaat voor bedrijven, toeristen, studenten, expats en investeerders. Doel is de economische ontwikkeling te stimuleren en daarmee zoveel mogelijk werkgelegenheid te creëren. Het aandachtsgebied is heel breed: van ondersteuning aan startende ondernemers tot strategische visies op de ontwikkeling van de stad. Maar bijvoorbeeld ook het versterken van economische clusters zoals cybersecurity, IT en toerisme, het accountmanagement van grote en groeiende bedrijven en thema’s als Impact Economy,  horeca, evenementen en Europese fondsen. Samenwerken met ondernemers, exploitanten, belangengroepen, andere overheden en instellingen staat voorop.

 

Wat bieden wij

Het betreft een opdracht voor 24-32 uur per week, voor twee jaar.

 

Wat vragen wij

  • Je hebt minimaal hbo-opleiding niveau en bij voorkeur werkervaring in en met het MKB;
  • Je bent in staat om verschillende communicatiestijlen en netwerkstrategieën toe te passen;
  • Je bent in staat te fungeren als vooruitgeschoven post en als schakel tussen ondernemers en de stakeholders van de wijk;
  • Je bent representatief, goed en makkelijk benaderbaar, communicatief vaardig en tactvol bij strijdige belangen;
  • Je beschikt over een hands-on mentaliteit en spreekt de taal van ondernemers;
  • Je bent initiatiefrijk en in staat een proactieve houding te bevorderen;
  • Je hebt een relevant ondernemersnetwerk in de wijken of bent in staat dit in korte tijd op te bouwen;
  • Je bent geen 9 tot 5 persoon en bent bereid om in de avonduren en weekenden te werken.

Competenties

  • Adviseren
  • Signaleren
  • Flexibiliteit
  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Persoonlijke presentatie
  • Samenwerken
  • Zelfstandig

Contactinformatie

Wil je meer informatie over de vacature of heb je vragen over de procedure, neem dan contact op met:

Lieke Vollenbroek (lieke.vollenbroek@denhaag.nl / 06-12558258)

Mail je cv en motivatiebrief voor 14 februari 2020 naar lieke.vollenbroek@denhaag.nl.